Dag 2 - 16 gram

Japp nu är man inne på sin andra dag som fostermamma då. Lite sliten efter natten är jag allt då jag valde att gå upp var trdje timma ungefär. Mtatde vid halv tolv, gick upp klockan två och sedan vid halv sex. Krävan tömdes jättefint under natten vilket är vitkigt för att inga matrester ska bi kvar vilket det lätt blir på dagen då man matar lite för ofta istället.

Men lillen verkar må bra, bor i sin låda i min dusch där jag har golvvärme. Piper lite när som men mest när det närmar sig matning. ;) Ibland får han komma in på rummet och sitta i sin låda under min tröja på magen. då brukar han somna direkt. :) kanske lugnande ljud eller någe? :)

För 20min sen ungefär så fick den mat. Åt jätteduktigt, men blir lite upprörd när man plockar ur den ur lådan hihi. men börjar bli bättre det med. Känns skönt att han inte behöver mat varannan timme iaf. Om några dagar kan jag säkert vänta ytterligare nån halvtimme -timme. är ju otrologt lätt att se när krävan är tom lixom.
Vägde honom också, en gram mer än igår. ;) ujj vad stor man börjar bli .. haha
Smsa med Malin förut också som har två av ahns midre sykon. Gick tydligen jättebra med dom med väntar också på att höra lite av Sara men får inte tag i henne :)

men måste erkänna att det är jättekul med en unge såhär att föda upp.. men jobbigt ;) somnade förut i sängen för jag var så trött efter inatt xD för det är inte jobbigt att gå upp och mata utan det är dagen efter som man känner hur segt allt är ;)

Kul att några läser! :D <3
Piiiiip piiiiip!

* Liten dag 2, big feet? *

* Såhär ser det ut när jag matar *


Mer bilder på min bdb.
Nikoba.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Du är duktig som orkar ta hand om Liten :D skulle aldrig orka haha (a)<3 Den är söt med :)

2009-02-28 @ 18:46:10
Postat av: Magda

Va duktig du är som går upp mitt i natten för att ge den mat, ja skulle aldrig orka xD De växer ganska fort ändå, jag menar de väger ju inte så mycket som vuxna.. Och ett gram per dag, då lär de ju ganska fort. =) Hoppas de går bra, ska följa Liten hela uppväxten =)

2009-02-28 @ 21:13:40
Postat av: Lovisa W

va duktig du är Ämma :) skulle vilja testa att föda upp en unge nån gång :D

2009-02-28 @ 21:57:41
Postat av: Amanda

gud vad sött :D

hoppas han blir finast utav alla :D

Postat av: Anonym

Vad är det du matar den med?

2015-05-30 @ 16:35:02
Postat av: Anonym

Vad är det du matar den med.

Svar: Oj det minns jag knappt. Det var lite olika fröer, müsli, foder, mineraler osv som vi malde ned och blandade med vatten. :)
nikoba.blogg.se

2015-05-30 @ 16:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0