Dag 31 - ca. 40gram

Oj idag kan man ju säga att jag haft Litchi i en månad! Shitt vad tiden gått fort och min lilla bigfoot har blivit en ritkigt ståtlig undulat. :))

Idag så fick litchi dessutom en bur. :D blev värsta impulsköpet när jag var på Djurens Center idag. Haha aja, sånt kan hända ;) får jag inte ha kvar nån av fåglarna finns det säkert folk som vill köpa en snygg bur. :) Litchi är en aning missnöjd när han blir instängd men det får han allt lära sig hehe. han flyger ju fritt på dagarna men skönt att kunna stänga in på natten och så. Dessutom ska han ju lära sig att sova på pinne nu. :) vilket jag inte tror är något problem.
Testade också att köpa några hirskolvar ;) Ska bli spännade och se om han fattar att man kan äta på den ;)

Just nu sitter litchi i sin bur och surar. Knappt att jag fick mata honom förut. Anledningen är att jag var tvungen att "mordhålla" förut för att tvätta under haken, på näbben, runt näbben och i kindfjädrarna där han fått massa matrester fasttorkade. INTE populärt. han har inte velat titta åt mig sen dess ;) knasfågel hehe.

Minstingen mår bra fortfarande, dock har hon kräks några gånger.. men men vi får väl se hur det blir. Fick iaf ner det mesta av maten nu när jag matade sist. :) masserade krävan samtidgt som jag matade och det verkade hjälpa. :)

Men nu ska vi sova!
//Ämma, Litchi & Arga

* Nya buren *

Kommentarer
Postat av: Lovisa W

hehe lite tonåring hos Litchi ;D

2009-04-03 @ 21:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0