Dag 1 - 15 gram

Stora dagen idag!
Liten fick flytta hem till mig och jag har blivit nya mamman. :) Liten ligger  just nu i sin låda och piper. dags för mat snart igen. :) Börjar bli riktigt duktig på att äta. Togs ju ur holken tidigare idag så det är lite pill nu i början men det komme rnog gå bra. :) Blir jobbigt inatt att stiga upp bara hehe ^^

Men för er som inte vet hur det går till när man föder upp en undulat kan jag ju berätta lite av det jag vet.
Det tar ungefär 5-6veckor för en undulat att bli flygfärdig, dvs vuxen.
När de föds är de bara några centimeter stora och är blinda, men växer väldigt fort och efter ungefär en vecka början spretiga vingpennor växa fram, och vid två veckors ålder kan man nästan skymta färgen på ungen.
Man matar med en speciell välling som man gör själv av lite olika grejjer som sojamjöl, masvälling, fruktmüsli ocg div annat nyttigt som man mixar ihop till ett pulver. Sen blöter man upp pulvret och värmer det till 39grader. De äter inte om det är fel temp så det är lite trixigt. :)

Uppdatering kommer.. :)

* Liten i sin bolåda *

Kommentarer
Postat av: Anonym

Detta kommer ja hålla koll på Ämma ;D

2009-02-27 @ 21:40:38
Postat av: Magda

Va kul! De här kommer ja kolla så ofta jag kan. =D Har ju tyvärr inget internet hos min hyresvärd i veckan, men ska försöka kolla så ofta jag kan. =D

2009-02-27 @ 22:04:40
Postat av: Morgan Lundberg

Uj vad den växer.. :) vad roligt att se att det går bra.

2009-03-02 @ 19:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0