Dag 6 - 22 gram

Titta! Lilla pippin har gått upp 22 gram från igår! :D Börjar ju bli jättestor nu ^^ Idag har han heller inte nyst så det är nog ingen fara med det där jag skrev idag men får hålla lite koll idag. Usch jagade verkligen upp mig igår, drömde att lillen dog inatt. :( uscha! men det ska inte slå in! min bebis ska bli stor och stark :))

han har verkligen börjat att bli stor nu, lådan börjar bli för liten tillome. tänkte byta till helgen. :) han har börjat flaxa och träna vingmusklerna idag. :) vibbrerar i lådan en bra stund efter matning ;D haha får komma ut lite då och då och sitta i handen och så. börjat gripa jättebra nu och får han jobba en stund lyckas han sitta upprätt på fingret några sekunder ;D sötnosen. :)

han värkar inte heller så känslig för kyla längre, h*n håller värmen bra själv i lådan. så länge man är inomhus. :) så att h*n ska med till stallet imorn i skolan bekymrar mig inte ett dugg :)

känner mig som en dutkig mamma, hehe vi får väl se om det blir en till nu när skolans rosenhuvande dv. papegojor fått ungar (A) dom blir ju typ associala om man prägöar dom :D vi får se på fredag ;D hehe bra sugen iaf, lixom har man en så kan man ju lika gärna ah två ^^

men men nu ligger liten i sin låda och sover efter en stor måltid. äter väldigt mkt nu ;) typ 4skedar hehe. så nu blir det ingen mat fören halv tre inatt typ ;)

Njut av dagens bilder, jämför gärna "bolådebilden" men dag ett hur liten h*n var då ;)

* Liten säger godmorgon vid 07.00 imorse  *


* Sitter och balanserar i fingret lite ostadigt sådär *


* fylld kräva, mätt med andra ord ;) *


* vad han har växt sen i fredags, får ju knappt plats ;) *

Kommentarer
Postat av: Morgan L

det blir ju ett litete fetto av den :)

2009-03-05 @ 19:50:20
Postat av: Elin Lundström

Jag vill också ha en lite fågelbebis! Fast jag skulle nog bli helt stressad av att ha ansvaret för allt :p Jag är nog inte redo för att bli mamma ännu ;)

2009-03-05 @ 21:20:02
URL: http://eliisplace.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skönt att höra att hostan och nysningarna gått över, jag vart orolig!

2009-03-05 @ 22:34:03
Postat av: Lovisa W

jäklar va den växer nu :O :D och du är också duktig Ämma som klarar det ;D

2009-03-06 @ 10:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0